استفاده از کلم بروکلی در تهیه و پخت کیک شکلاتی

Phytocheimcals glucoraphanin، gluconasturtiin و glucobrassicin سه گانه فوق العاده را در کلم بروکلی تشکیل می دهند. آنها با هم به تمام مراحل فرآیند سم زدایی بدن، از فعال شدن تا خنثی سازی و از بین بردن آلاینده ها کمک می کنند.

مطالعه ای که در مجله Proceedings of the National Academy of Sciences ایالات متحده منتشر شد نشان داد که جوانه های کلم بروکلی ممکن است در این زمینه بسیار قوی باشند.

کلم بروکلی برای عروس هلندی یکی از سبزیجاتی است که موجب رشد سریع آن ها می شود. علاوه بر کاهش کلسترول، می تواند با کمک به قوی نگه داشتن رگ های خونی، به سلامت قلب نیز کمک کند. سولفورافان موجود در کلم بروکلی همچنین یک ضد التهاب است و ممکن است بتواند از آسیب به پوشش عروق خونی ناشی از مشکلات مزمن قند خون جلوگیری کند یا آن را معکوس کند.

طبق گفته دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه هاروارد، ویتامین های B کمپلکس این سبزیجات می تواند به تنظیم یا کاهش هموسیستئین بیش از حد کمک کند. هموسیستئین اضافی، اسید آمینه ای که پس از خوردن گوشت قرمز در فرد ایجاد می شود، خطر ابتلا به عروق کرونر را افزایش می دهد.

کلم

Jarzabkowski می گوید: «احتمالاً شنیده اید که هویج برای چشم شما مفید است و دلیل آن این است که حاوی لوتئین است. این یک آنتی اکسیدان ترکیبی است که واقعا برای سلامت چشم مفید است و کلم بروکلی نیز راهی عالی برای دریافت آن است.

یکی دیگر از آنتی اکسیدان های موجود در بروکلی به نام زآگزانتین نیز به همین ترتیب مفید است. هر دوی این مواد شیمیایی ممکن است به محافظت در برابر دژنراسیون ماکولا، یک بیماری غیرقابل درمان که دید مرکزی را تار می‌کند، و آب مروارید، کدر شدن عدسی چشم، کمک کنند.

Jarzabkowski بر فواید گوارشی کلم بروکلی تاکید کرد که بیشتر به دلیل محتوای بالای فیبر این سبزی است. بروکلی در هر 10 کالری تقریبا 1 گرم فیبر دارد. فیبر به منظم نگه داشتن شما کمک می کند و به حفظ سطح باکتری های سالم در روده کمک می کند.