اشعه های لامپ ال ای دی 75 وات باعث نقص عضو جنین خواهد شد

چگونه می توان صرفه جویی قابل توجه در مصرف برق در نوسازی تاسیسات روشنایی عمومی را توضیح داد؟ نقش چراغ های

با راندمان نوری تقریباً 130 lm/W، لامپ ال ای دی 75 وات های سفید موجود در بازار کارآمدتر از همه لامپ های تخلیه هستند، اما این افزایش به خودی خود برای توضیح کاهش مصرف انرژی بیش از 70 درصدی که در طول یک لامپ مشاهده شده است، کافی نیست.

با وسایل سنتی، وسایل روشنایی بسیار بزرگ بودند. به عنوان مثال، اگر لامپ سدیم فشار قوی 100 وات برای اطمینان از سطح روشنایی کافی نبود، باید لامپ 150 وات (+50٪!) انتخاب می شد.

با LED ها، انتخاب نیروها بسیار دقیق تر است، سازندگان حتی می توانند جریان تغذیه چراغ ها را در صورت درخواست تنظیم کنند.

بزرگ کردن بیش از حد در هنگام نصب همچنین برای در نظر گرفتن استهلاک شار منتشر شده در طول زمان ضروری بود که برای هر منبع نوری اجتناب ناپذیر است.

لامپ

این استحکام برای لامپ های LED به طور قابل توجهی کمتر از لامپ های تخلیه است. حتی بهتر از آن، برخی از درایورهای سخت‌افزار روشنایی LED عملکرد “خروجی نور ثابت” را ارائه می‌کنند که شامل افزایش تدریجی جریان تامین‌کننده LEDها برای جبران کاهش ارزش شار نوری است. سند زیر از Comatelec Schréder صرفه جویی در مصرف ایجاد شده با این گزینه را نشان می دهد.

یکی از ایرادات عمده لامپ های تخلیه گاز، دشواری راه اندازی و کنترل آنها است. کاملا برعکس برای LED ها، قطعات الکترونیکی که می توانند فورا روشن یا خاموش شوند و شار ساطع شده آنها به راحتی قابل تغییر است.

برای اجرای سناریویی با کاهش شار در نیمه شب، از تکنیک دو توان با تغذیه لامپ های تخلیه در 70% استفاده شد. امکان پایین آمدن از این درصد وجود نداشت زیرا شوک های الکتریکی در این صورت “وصل می شدند”.