تاثیرات زعفران در بدن

زعفران برای گل و متابولیت ها از کلاله خشک کشت شده است و زعفران با وجود اثرات بیولوژیکی و کیفیت شیمیایی مواد شیمیایی فعال زیستی قابل توجه موجود در زعفران مصطفوی شیراز در دستور العمل های سنتی برای طعم، رنگ و عطر آن استفاده می شود.

از این گیاه نه تنها به عنوان ادویه استفاده می شود، بلکه به دلیل پتانسیل درمانی آن از دیرباز به عنوان یک گیاه دارویی شهرت داشته است. ظهور داروهای مبتنی بر شیمی مصنوعی بر کاربردهای پزشکی و دارویی زعفران تأثیر گذاشت.

تمام مواد شیمیایی زیست فعال موجود در زعفران گلخانه ای دارای خواص ضد سرطانی، آنتی اکسیدانی، ضد افسردگی و ضد توموری هستند و بی خوابی و اضطراب را کاهش می دهند

اینها رنگدانه های طبیعی موجود در رنگدانه های قارچ، جلبک، گیاهان و حیوانات به شکل رنگ های زرد، نارنجی-قرمز و قرمز هستند. کاروتنوئیدها مواد پلی ایزوپرنوئیدی هستند.

زعفران به دلیل غلظت بالای کاروتن، یکی از رنگ‌های معروف آشپزی است کاروتنوئیدهای زعفران ممتاز قائنات دارای فعالیت های زیستی متنوعی از جمله خواص آنتی اکسیدانی، ضد التهابی و تعدیل کننده سیستم ایمنی هستند.

کاروتنوئیدهای رژیم غذایی باید عاری از ماتریکس غذایی باشند و در مخلوط میسل های مخلوط نمک های صفراوی و بسیاری از لیپیدها ادغام شوند تا در روده جذب شوند.

در نتیجه، چربی موجود در یک وعده غذایی برای جذب کاروتنوئید مورد نیاز است زعفران قائنات خراسان مکمل‌های کاروتنوئیدی موجود در روغن آزاد شده از ماتریکس نسبت به کاروتنوئیدها در وعده‌های غذایی راحت‌تر جذب می‌شوند.

تمام فعالیت‌های فلاونوئیدها در گیاهان شامل محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش، رنگ‌آمیزی گل برای جذب گرده‌افشان، آللوپاتی، دفاع، کنترل گونه‌های فعال اکسیژن، ارتباط گیاه با میکروب و مهار انتقال اکسین می‌شود.

  • منابع:
    1. Natural Molecules and Biomaterials to Combat Oxidative Stress in Brain Disorders
  • تبلیغات: 
  1. بهترین روش برای ثروتمند شدن در دنیای مجازی
  2. با خامه معجون ضدپیری بسازید
  3. فروش عمده دستگاه کلاغ پران صوتی
  4. یکی از رسم و رسمات کشور انگلیس شکستند شیشه است