ترکیبات موجود در باقلا سبب آنتی اکسیدان فراوان می شود

لوبیا حاوی تعدادی ترکیبات پلی فنلی است که ممکن است فواید سلامتی مختلفی را به همراه داشته باشد.

همانطور که اشاره شد، بسیاری از پلی فنل ها آنتی اکسیدان های قوی هستند باقالی بنابراین تعجب آور نیست که در تجزیه و تحلیل 25 نوع مختلف لوبیا، فعالیت آنتی اکسیدانی کل به طور مستقیم با محتوای پلی فنل آنها مرتبط است.

لوبیا همچنین حاوی ترکیبات متعددی است که به طور سنتی به عنوان مواد ضد مغذی طبقه بندی می شوند، این ترکیبات می توانند در هضم و استفاده از مواد مغذی اختلال ایجاد کنند. اینها عبارتند از مهارکننده های لکتین ها، فیتات ها و اگزالات ها.

با این حال، مهم است که به رسمیت شناخته شود که اثرات اجزای منفرد مطالعه شده به بخاری گازی دست دوم صورت مجزا ممکن است اثرات را زمانی که این اجزا در مخلوط مصرف می شوند، پیش بینی نکنند، همانطور که معمولاً در رژیم غذایی اتفاق می افتد.

علاوه بر این، در 20 سال گذشته، جامعه علمی دریافته است که برخی از مواد ضد مغذی ممکن است در واقع فواید سلامتی را به همراه داشته باشند.

مواد ضد مغذی در سراسر قلمرو گیاهی یافت می‌شوند بخاری هیزمی اما غذاهای حاوی آنها را می‌توان با خیال راحت مصرف کرد، زیرا فرآوری‌های معمولی مواد غذایی غلظت آن‌ها را تا حد زیادی کاهش می‌دهد به این دلیل که اثرات مضر تنها پس از مصرف مقادیر زیاد رخ می‌دهد.

لوبیا می تواند به خصوص دارای لکتین و PI باشد لکتین ها پروتئین های گیاهی هستند که دارای حداقل یک حوزه غیر کاتالیزوری هستند که به طور برگشت پذیر به یک تک یا الیگوساکارید خاص متصل می شوند.

لکتین‌های گیاهی خوراکی که حداقل تا حدی در روده هضم نشده برنج پاکستانی باقی می‌مانند ممکن است به طیف گسترده‌ای از غشای سلولی و گلیکوکونژوگیت‌های مخاط روده و روده متصل شوند که منجر به اثرات مضر مختلفی بر روی خود مخاط و همچنین بر فلور باکتریایی روده و سایر قسمت‌های داخلی می‌شود.

اندام ها با این حال، دماهای بالا با استفاده از گرمای مرطوب می تواند اکثر لکتین ها را غیرفعال کند.

  • منابع:
    1. Nutritional and health benefits of dried beans
  • تبلیغات: 
  1. ضایعات لیمو و استفاده های گوناگون آن
  2. روشی که ارزش ریال را بیشتر از دلار می کند
  3. توپی که به کره ماه رفت !!
  4. راز دستیابی ایران به بیست و یکمین اقتصاد بزرگ جهان فاش شد