تولید انبوه نقل تویسرکان می تواند باعث ایجاد دشمنی بین کارخانه دارها شود

در اواسط قرن گذشته در بارسلونا، انریکه برنات اسپانیایی وارث شرکت Granja Asturias شد. در آن زمان، این شرکت حدود دویست نوع مختلف از محصولات شیرین مانند نقل تویسرکان تولید می کرد، اما برنات تصمیم گرفت همه آنها را به نفع تنها یک کارامل کنار بگذارد.

این نتیجه تحقیقات اختصاصی بود. معلوم شد که در آن زمان هیچ کس اصلا کارامل برای کودکان تولید نمی کرد. تفاوت این شیرینی با رقبا در این بود که می شد خورد. معمولا بعد از خوردن کارامل دست بچه ها چسبناک می شد.

بچه ها چه کار می کردند؟ دستهایشان را روی لباسهایشان پاک کردند. و کاراملی که انریکه ایجاد کرد روی یک چوب قرار داشت. می‌توان آن را طوری مکید که انگار چنگالی را نگه داشته است.

نقل

ایده تولید نقل در لحظه ای به ذهن کارآفرین رسید که مادری را دید که کودکی را به خاطر دست های کثیف سرزنش می کند. نقل در آن زمان بسیار بزرگ بود و بچه ها اغلب دست های چسبناک خود را کثیف می کردند.

شیرینی هایی که رنگ ها و شکل های متفاوتی داشتند دختر و پسر را به خود جذب می کرد. بچه ها نقل را از دهانشان بیرون می کشیدند، نقل ها در دستشان ذوب می شد و آثار چسبناکی روی لباس هایشان باقی می ماند.

انریک برنات فکر می کرد که وقتی مردم با کارد و چنگال غذا می خورند دستشان کثیف نمی شود. چرا سعی نمی کنیدنقل را با چنگال بگیرید؟ بنابراین، ایده نقل، ابتدا روی یک چوبی و بعداً روی یک چوب پلاستیکی متولد شد.

در ابتدا می خواستند نام محصول جدید را گل بگذارند، زیرا نقل مانند یک توپ بود. اما شرکت تصمیم گرفت که چنین نامی به اندازه کافی به یاد ماندنی نیست، بنابراین آنها به یک آژانس تبلیغاتی مراجعه کردند. آنها پیشنهاد کردند که نام نقل را با کلمه اسپانیایی “مک” (چوپار) چوپز بگذارند.