رسوبات درون الکتروپمپ موتوژن باعث ترکیدن لوله های آب شد

نویز کاویتاسیون اطلاعاتی است که از بیرون می تواند بگوید شوک در داخل الکتروپمپ موتوژن رخ می دهد. این صدا شبیه صدایی است که از تکان دادن سنگریزه ها در بطری ایجاد می شود.

کاویتاسیون می تواند نه تنها به پمپ، بلکه به لوله کشی و تجهیزات جانبی آسیب برساند.

شوک داخلی پمپ و لوله‌کشی در اثر کاویتاسیون باعث ایجاد پدیده‌ای مانند فرسایش در پروانه و بدنه پمپ می‌شود. علاوه بر این باعث کاهش راندمان پمپ و ایجاد خوردگی می شود.

مشکلات ناشی از خوردگی لوله ها و تجهیزات اغلب برای دنیای خارج قابل مشاهده نیستند. خوشبختانه، راه حل هایی برای این مشکلات نامرئی وجود دارد.

پمپ

دریچه های هوا یا تجهیزات تخلیه گاز معمولاً شناخته شده دستگاه هایی هستند که گاز را از خارج تخلیه می کنند، اما نمی توانند از ایجاد کاویتاسیون جلوگیری کنند. برای جلوگیری از ایجاد کاویتاسیون باید از ایجاد بخار در داخل پمپ جلوگیری کرد.

حتی اگر دمای میعانات وارد شده به پمپ بسیار کمتر از نقطه جوش باشد، خطر کاویتاسیون همچنان در مایع تبخیر شده وجود دارد.

تبخیر فلاش ممکن است به دلیل افزایش جزئی دما و افت فشار به دلیل علتی مانند عملیات بای پس هنگامی که چندین نوع دستگاه در یک هدر قرار می گیرند یا نشت تله بخار رخ دهد.

مواردی وجود دارد که با طراحی بر اساس هد مکش مؤثر مجاز مناسب (NPSHA) و سر مکش مؤثر مورد نیاز (NPSHR) از وقوع و آسیب کاویتاسیون کاسته می شود، اما به دلیل شرایط سخت محل در بسیاری از کاربردها نمی توان NPSHA کافی به دست آورد.

. علاوه بر این، کاویتاسیون ممکن است در پمپ هایی اتفاق بیفتد که به دلیل افزایش دمای میعانات، هد ورودی موثر مورد نیاز (NPSHR) را برآورده نمی کنند، بنابراین باید چندین بار در نظر گرفته شود.