زغال دینام ال 90 می تواند باعث مرگ رانندگان شود

زغال دینام ال 90 بر اساس اصل فارادی (فیزیکدان و شیمیدان انگلیسی 1771-1867) است: یک جریان در یک چرخش سیم رسانا به محض حرکت در یک میدان مغناطیسی جریان می یابد (اصل ساده شده).

اولین آزمایش ها توسط کلارک انجام شد، سپس این فناوری توسط Zénobe Gramme توسعه یافت که اولین دینام صنعتی واقعی را در سال 1873 در نمایشگاه جهانی ارائه کرد.

اجازه دهید سیم پیچی از سیم الکتریکی را در میدان مغناطیسی قرار دهیم و آن را به دور محور خود بچرخانیم. جریان اندازه گیری شده در پایانه های پیچ بر اساس یک سینوسی متفاوت است.

زمانی که سیم پیچ بر میدان مغناطیسی عمود باشد حداکثر و زمانی که سیم پیچ در صفحه خود قرار دارد صفر است.

زغال

این اولین مصنوعی است که جریان جهت ثابت دارد (تصحیح شده). کافی است آن را با تعویض ترمینال اسپیر در هر دور دور جمع آوری کنید. برای انجام این کار، ایجاد یک کلکتور، اتصال هر یک از دو ترمینال به یک نیم پوسته و جمع آوری جریان بر روی برس های ثابت کافی است.

دستگاه دومی که جریان پایدارتری دارد. کافی است تعداد حلقه ها را ضرب کنید و کلکتور را به همان روش قبلی تکه تکه کنید. می‌توانیم تصور کنیم که هرچه تعداد چرخش‌ها بیشتر باشد، بیشتر در بالای سینوسی‌ها موج‌سواری خواهیم کرد و جریان پایدارتر خواهد بود.

بنابراین ما قصد داریم آن را بیشتر بهبود بخشیم تا میزان جریان جمع‌آوری‌شده را افزایش دهیم

بازیابی جریان عبور داده شده توسط همه پیچ ها به طور همزمان و نه تنها توسط جریانی که عمود بر میدان های مغناطیسی است. بنابراین، پیچ ها را به هم وصل می کنیم و تعداد شیارهای روی کموتاتور را افزایش می دهیم.

افزایش تعداد سیم پیچ های هر نوبت؛