شیره خرما فارس باعث هجوم حیوانات وحشی به مناطق مسکونی شد

مشاهدات نشان داده است که شیره خرما فارس در اینجا به عنوان یک پرو اکسیدان عمل می کند و پراکسید هیدروژن تولید می کند که مانع رشد باکتری ها به دلیل استرس اکسیداتیو می شود.

این داده‌ها تأیید می‌کنند که فعالیت ضد میکروبی شربت خرما با تشکیل پراکسید هیدروژن بر اثر القای استرس اکسیداتیو در باکتری‌ها انجام می‌شود.

شربت خرمای ناتو به صورت صنعتی برای افزودن شیرینی، رنگ، طعم و عطر میوه به بیسکویت، محصولات لبنی و سبزیجات (نوشیدنی ها، ماست ها، دسرها و غیره)، محصولات غلات (میله ها و محصولات صبحانه)، شیرینی ها، محصولات میوه ای و … استفاده می شود.

بستنی، محصولات نانوایی، تنقلات. کروعلاوه بر این، شربت خرمای بسته بندی شده مصرفی به جای شکر برای شیرین کردن انواع غذاها و به عنوان رویه بستنی، دسر، پنکیک خانگی و چیزکیک مورد استفاده مصرف کنندگان قرار می گیرد.

شیره

به عنوان مثال، افزودن تا 10 درصد شربت خرما به ماست، عملکردهای منحصر به فردی از جمله شیرینی، طعم و ارزش غذایی را افزایش می دهد.

نتایج تجربی نشان داد که ماست غنی شده با شربت خرما 10 درصد دارای شیرینی بارز، سطوح بالای آنتی اکسیدان، غلظت بیشتر مواد معدنی محلول و غلظت اسید فولیک (ویتامین B9) نسبت به ماست معمولی است که از نظر سلامتی فواید قابل توجهی دارد. مزایای سلامتی.

در شیر شکلات که اغلب در غذای کودک استفاده می شود، شربت خرما می تواند جایگزینی طبیعی برای شکر باشد و محصول را برای مصرف کننده جذاب تر کند و طعم جالب و فواید سلامتی به آن بدهد.

یک مطالعه موردی انجام شد که از شربت خرما به عنوان شیرین کننده (4 تا 10 درصد وزنی)، اینولین به عنوان بافت دهنده پری بیوتیک (0 تا 0.5 درصد) و کاراگینان به عنوان غلیظ کننده برای بهینه سازی ترکیبات ترکیبی شیرشکلات پری بیوتیک استفاده شد.

نتایج نشان داد که نمونه شیر شکلات حاوی (بر حسب جرم) 0.48 درصد اینولین، 0.04 درصد کاراگینان و 10 درصد شربت خرما بهترین عملکرد را داشت.