فواید چای هلو

چای هلو چایی است که با برگ یا میوه درخت هلو تهیه می شود. چای تهیه شده از برگ های هلو هنوز یک نوشیدنی بسیار غیر معمول است و معمولاً برای فواید بالقوه آن برای سلامتی آماده می شود. از طرف دیگر چای میوه هلو یکی از پرطرفدارترین دمنوش ها در جهان است.

می توان آن را فقط از میوه ها تهیه کرد یا با چای های دیگر مخلوط کرد. محبوب ترین ترکیب چای سیاه هلو است. این چای به دلیل طعم طراوت، شیرین و قوی آن، اغلب به صورت سرد سرو می شود.

چای میوه ای

آیا در چای هلو کافئین وجود دارد؟

میوه هلو خالص یا چای برگ هلو و لیمو عمانی زرد حاوی کافئین نیست. با این حال، مخلوط هلو با چای واقعی ساخته شده از گیاه کاملیا سیننسیس حاوی کافئین است. در حالی که نمی توان گفت هر ترکیب حاوی چه مقدار کافئین است، فرض کنید یک فنجان چای سیاه هلو نسبت به یک فنجان چای سبز هلو محتوای کافئین کمی بیشتری دارد. چای رویبوس هلو فاقد کافئین خواهد بود، زیرا حاوی چای واقعی نیست.

آیا چای هلو برای شما مفید است؟
انواع مختلفی از چای هلو وجود دارد و برخی ممکن است بهتر از بقیه باشند. نوشیدنی های از پیش ساخته شده ممکن است حاوی مقدار زیادی قند غیر ضروری باشند. چای برگ شل هلو مخلوط با چای واقعی یا رویبوس ممکن است فواید بی‌شماری مانند چای خالص برگ هلو داشته باشد. دمنوش های واقعی با طعم هلو که فقط با طعم طبیعی هلو دم کرده اند، فواید مرتبط با هلو را ارائه نمی دهند، اما آنتی اکسیدان، ضد التهاب و فعالیت های دیگر را ارائه می دهند.

جالب اینجاست که برگ و پوست هلو نیز دارای فوایدی است. هم برگ و هم پوست درخت اصلاً غیر معمول نیستند. آنها در آیورودا، یک طب سنتی هندی برای درمان مشکلات معده، سوء هاضمه، اسهال، اسهال خونی و هپاتیت استفاده می شوند.

چای سیاه و سبز هلو و به علت طبع لیمو ترش نیز ممکن است طیف وسیعی از فواید سلامتی را ارائه دهد. چای سیاه و سبز هر دو حاوی آنتی اکسیدان ها، L-theanine و کافئین هستند. آنها ممکن است به تقویت سیستم ایمنی، ارائه فعالیت ضد التهابی، کاهش قند خون و فشار خون و کاهش وزن کمک کنند.

فواید نوشیدن چای هلو
صرف نظر از اینکه چای برگ هلو می نوشید یا چای هلو مخلوط با چای واقعی یا رویبوس، ممکن است انتظار مزایای بالقوه زیادی برای سلامتی داشته باشید.

1. فعالیت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی
میوه هلو، از جمله پوست آن، به خصوص تازه ممکن است دارای فعالیت آنتی اکسیدانی بالا و مهار رادیکال های آزاد و فعالیت ضد التهابی باشد. هر دو برای تقویت سیستم ایمنی و کمک به بدن در مبارزه با التهاب مهم هستند. مطالعات نشان داد که برگ درخت هلو دارای پتانسیل آنتی اکسیدانی نیز می باشد

2. فعالیت ضد میکروبی
مطالعات نشان داد که برگ هلو دارای فعالیت ضد میکروبی است. یک کاتچین فراوان در چای سبز دارای فعالیت ضد میکروبی نیز می باشد. در چای سیاه، فعالیت ضد میکروبی از تافلاوین حاصل می شود.

3. کمک به یبوست
به طور سنتی، از چای برگ هلو و بهترین گلاب ایران استفاده کرد برای اثر ملین بالقوه آن استفاده می شده است. مطالعات تأیید کردند که ممکن است در درمان یبوست مفید باشد.

4. کاهش قند خون
مطالعات نشان داد که برگ هلو حاوی مولتی فلورین است، یک ترکیب شیمیایی که ممکن است به کاهش قند خون کمک کند. چای هلو میوه‌ای مخلوط با چای‌های واقعی یا گیاهی مانند سبز و سیاه، و چای گیاهی رویبوس، ممکن است به کاهش قند خون نیز کمک کند و به درمان دیابت نوع 2 کمک کند.

5. کمک به کاهش وزن
هم چای سبز و هم چای هلو سیاه ممکن است به اهداف کاهش وزن شما کمک کند. مطالعات نشان می دهد که پلی فنول های موجود در چای ممکن است به کاهش کالری دریافتی و افزایش چربی سوزی کمک کند