فواید چای پوست پرتقال برای سلامتی

چای پوست پرتقال هزاران سال است که در طب سنتی چینی برای التیام بسیاری از بیماری‌های مختلف و حفظ سلامت فرد استفاده می‌شود. سرشار از ویتامین C است، حاوی مقدار زیادی پکتین برای کاهش کلسترول است، یک عامل ضد التهابی قوی است، فشار خون را کاهش می دهد، به مقاومت به انسولین کمک می کند، سیستم ایمنی بدن ما را تقویت می کند و بسیاری از چالش های سلامتی را التیام می بخشد.

چای میوه ای

چای پوست پرتقال

پرتقال در سرتاسر دنیا رشد می کند و بیشتر مردم پوست آن را دور می اندازند اما شاید وقت آن رسیده که چای پوست پرتقال بسیار سالم درست کنیم و حتی لیمو عمانی زرد با چای خواص فراوانی دارد.

فواید چای پوست پرتقال

کاهش کلسترول – چای پوست پرتقال حاوی پکتین است و پکتین با اسیدهای صفراوی در کبد ترکیب می شود و کلسترول را کاهش می دهد. پوست پرتقال همچنین حاوی هسپریدین است که به کاهش کلسترول کمک می کند. انجام تحقیقات در کانادا

کاهش فشار خون – چای پوست پرتقال هزاران سال است که در طب سنتی چینی برای کاهش فشار خون استفاده می شود. روزانه 3 فنجان یا بیشتر بنوشید. مطالعه ای که روی مردان مبتلا به فشار خون بالا انجام شد نشان داد که نوشیدن چای پوست پرتقال در یک دوره 4 هفته ای فشار خون آنها را کاهش می دهد زیرا پوست پرتقال حاوی یک هسپریدین ضد التهابی قوی است.

عامل ضد التهابی قوی – چای پوست پرتقال حاوی هسپریدین و پلی متوکسی فلاون است که عوامل ضد التهابی قدرتمندی هستند که به آرتریت، درد مفاصل، قرمزی و تورم کمک می کنند. چای پوست پرتقال نیز به روشی مشابه داروی ضدالتهابی “ایندومتاسین” عمل می کند … اما به روشی بسیار طبیعی تر. بنابراین خواص چای آلبالو برای کبد  و پوست پرتقال یک ضد التهاب واقعا قوی است که اکثر مردم آن را بدیهی می دانند.

مقاومت به انسولین را درمان می کند – پکتین موجود در پوست پرتقال خشک شده در مطالعات نشان داده است که مقاومت به انسولین را کاهش می دهد و قند خون ما را ثابت نگه می دارد و در نتیجه به دیابت کمک می کند.

سیستم ایمنی بدن شما را تقویت می کند – پکتین موجود در پوست پرتقال عامل دیگری است که به رشد باکتری های پروبیوتیک در روده ما کمک می کند. بنابراین سیستم ایمنی بدن ما را تقویت می کند و ما را سالم نگه می دارد.

چای لیمو عمانی

خلط را از بین می برد – نوشیدن چای پوست پرتقال مخاط و انبوه را از بین می برد و از سرفه جلوگیری می کند. اما اگر عفونت سینوسی دارید به جای آن از پوست گریپ فروت استفاده کنید. برای عفونت های سینوسی عالی عمل می کند.

سردرد و میگرن – مقداری چای پوست پرتقال را بجوشانید و بخارات آن را تنفس کنید و سردرد خود را تسکین دهید.

سرماخوردگی و آنفولانزا – نوشیدن چای داغ پوست پرتقال که سرشار از ویتامین C است به تسریع بهبودی سرماخوردگی یا آنفولانزا کمک می کند. در واقع، پوست پرتقال حاوی ویتامین C بیشتری نسبت به خود پرتقال است و تقریبا دو برابر ویتامین C است.

عالی برای گاز و سوء هاضمه – چای پوست پرتقال برای خلاص شدن از شر گاز معده، سوء هاضمه، معده درد، نفخ و سوزش معده معجزه می کند.

تهوع را تسکین می دهد – کمی احساس ناراحتی در معده خود دارید، سپس مقداری چای پوست پرتقال بنوشید و این احساس را تسکین دهید.