لوله پلی اتیلن دو جداره که مانند قایق روی آب شناور خواهد ماند

اما ویژگی‌های دو سیستم آبی منفرد این مطالعه (در فیلادلفیا و بولدر، کولو.) بر اساس منبع آب، مواد ضدعفونی‌کننده استفاده‌شده و pH متوسط و سایر عوامل متفاوت بود.

چنین تغییراتی در سیستم های آبی اجتناب ناپذیر است. گوریان می‌گوید: «لوله پلی اتیلن دو جداره پلاستیکی می‌توانند TOC را شسته شوند، اما می‌توان این مشکل را از طریق اقدامات کنترل کیفیت مانند آزمایش و گواهی‌نامه مناسب برطرف کرد.

“مهندسی در مورد مدیریت ریسک ها و ایجاد معاوضه است. من از اطلاعاتی اطلاع ندارم که ممنوعیت استفاده از همه پلاستیک ها به عنوان مواد لوله را توجیه کند.»

لوله

انجمن لوله‌ها و اتصالات پلاستیکی، یک انجمن تجاری، در بیانیه‌ای برای ساینتیفیک آمریکن نوشت که «لوله‌های پلاستیکی از اوایل دهه 1980 به طور گسترده برای انواع بیماری‌های احتمالی مورد مطالعه قرار گرفته است».

برخی از محققان می‌گویند لوله‌های پلاستیکی در ایالات متحده هنوز به اندازه لوله‌های ساخته شده از مس، آهن، فولاد و سیمان از نظر کیفیت و سلامت آب مورد بررسی قرار نگرفته‌اند.

مهندس محیط زیست اندرو ویلتون از دانشگاه پردو می گوید که با این مواد به اصطلاح قدیمی، روش هایی برای جلوگیری یا رفع شسته شدن، نفوذ و سایر مسائل به خوبی شناخته شده است.

اما در مورد لوله های پلاستیکی اینطور نیست. ولتون می‌گوید کالج‌ها و مدارس تحصیلات تکمیلی که مهندسان عمران و محققین بهداشت عمومی را آموزش می‌دهند، از لحاظ تاریخی شیمی و ساخت پلاستیک را در برنامه‌های درسی خود در مورد مسائل کیفیت آب نادیده گرفته‌اند.