نبات شاخه ای زرد می تواند باعث کاهش مقدار قند خون در بدن شود

نبات شاخه ای زرد یکی از اولین نبات های چینی است. عمدتا از ساکارز مخلوط با گل رز، کارامل و آجیل کاج ساخته می شود.

شکل آن مانند یک زونگزی مثلثی است به همین دلیل به آن نبات زونگزی می گویند. شکر زونگزی سفت، شفاف و براق است، به وضوح می توان گل رز و دانه کاج را به صورت یکنواخت در بدنه قندی مانند یک سنگ کریستالی زیبا مشاهده کرد، شیرین، معطر و لذیذ، با رایحه دانه کاج و گل رز. به دلیل تاثیر آب و هوا برای تولید در تابستان مناسب نیست.

تولید مالتوز به طور تقریبی به مراحل زیر تقسیم می شود: ابتدا گندم را خیس کنید و بگذارید به طول سه یا چهار سانتی متر جوانه بزند، سپس جوانه ها را بگیرید و برای استفاده بعدی خرد کنید.

سپس برنج چسبناک را بشویید و در قابلمه بریزید تا بجوشد تا پخته شود و با ماءالشعیر خرد شده یکنواخت هم بزنید و اجازه دهید 3 تا 4 ساعت تخمیر شود تا آب آن تغییر کند.

نبات

سپس آب آن را صاف کرده و با حرارت زیاد به صورت خمیری جوشانده و پس از سرد شدن به شکل نبات کهربایی در می آید. هنگام غذا خوردن آن را گرم کنید سپس با دو چوب چوبی آن را هم بزنید و حبه های شکر را مانند رامن به رنگ سفید نقره ای بکشید.

افرای قندی که به نام شکر افرا نیز شناخته می‌شود، در درختان بلند برگ‌ریز به ارتفاع تا 40 متر، قطر 40 تا 100 سانتی‌متر و عمر تا 500 سال وجود دارد.

این افرای قندی با افراهای دیگر متفاوت است، در پاییز زرد است، در حالی که افراهای دیگر قرمز هستند. تنه حاوی مقدار زیادی نشاسته است که در زمستان تبدیل به ساکارز می شود.

در هوای گرم، ساکارز به شیره شیرین تبدیل می شود. اگر در درختی سوراخ کنید، شیره آن خارج می شود. شکری که از شیره تهیه می شود، شربت افرا یا شکر افرا نامیده می شود.

شربت افرا سرشار از مواد معدنی و اسیدهای آلی است و کالری آن کمتر از ساکارز، فروکتوز، قند ذرت و غیره است، اما کلسیم، منیزیم و اسیدهای آلی آن بسیار بالاتر از سایر قندها است که می تواند مکمل تغذیه ضعیف و نامتعادل باشد. قانون اساسي.