نمک صورتی عمده که در آب هرگز حل نمی شود

از نظر تاریخی، نمک صورتی عمده از جوشاندن آب شور حاصل از منابع طبیعی مختلف از جمله آب دریا، چاه‌ها، دریاچه‌ها و چشمه‌های نمک تولید می‌شد و همچنین می‌توان آن را به عنوان سنگ نمک در معادن یافت.

سدیم عنصری است که در نمک یافت می‌شود و برای برخی از عملکردهای فیزیولوژیکی انسان از جمله تنظیم حجم مایع خارج سلولی، هدایت عصبی و عملکرد عضلانی ضروری است.

نمک در حال حاضر در غذاهای بسته بندی شده گسترده شده است و بیشتر بزرگسالان به راحتی از توصیه سازمان بهداشت جهانی (WHO) که کمتر از 2 گرم سدیم در روز (معادل تقریباً 5 گرم نمک در روز) است، تجاوز می کنند.

در استرالیا، همان توصیه در مقادیر مرجع مواد مغذی (NRV) برای استرالیا و نیوزیلند به عنوان یک هدف غذایی پیشنهادی (SDT) برای بزرگسالان، تنظیم شده برای جلوگیری از بیماری مزمن ارائه شده است.

نمک

بر اساس داده‌های بررسی سلامت استرالیا (AHS) 2011-2012، متوسط دریافت سدیم برای استرالیایی‌ها 2404 میلی‌گرم در روز بود، اما مصرف واقعی احتمالاً بسیار بیشتر (یعنی تقریباً 3600 میلی‌گرم در روز) به عنوان نمک است.

اضافه شده بر روی میز یا در تهیه غذا در خانه از این تجزیه و تحلیل حذف شد [در سراسر جهان طیف گسترده ای از نمک، فراتر از نمک خوراکی سفید، برای خرید موجود است.

در سال‌های اخیر، نمک صورتی، به‌ویژه نمک صورتی هیمالیا، با افزایش توجه رسانه‌ها، محبوبیت بیشتری پیدا کرده است. اغلب به دلیل فواید سلامتی ادعایی اش به بازار عرضه می شود و از نظر تغذیه ای برتر از نمک خوراکی سفید است.

مطالعات کمی محتوای معدنی نمک های صورتی را در سطح بین المللی گزارش کرده اند، و نمک صورتی حاوی انواع مواد مغذی ضروری از جمله آهن، روی و کلسیم است، اما برخی از نمونه ها نیز حاوی ناخالصی ها یا مقادیر نسبتا زیادی از مواد معدنی غیر مغذی مانند آرسنیک، سرب و کادمیوم.