چای سیاه رز انار

چای سیاه به دلیل فواید متعددی که برای سلامتی دارد، گزینه خوبی برای تشکیل بخشی از رژیم غذایی شماست که بیشتر آنها را می توان به ویژگی های تغذیه ای مطلوب آن نسبت داد. به دلیل افزایش اکسیداسیون، چای سیاه رز انار نسبت به سایر همتایان خود طعم‌دارتر و کافئین‌تر است. علاوه بر این، طعم چای سیاه را می توان برای مدت طولانی تری نسبت به چای های دیگر حفظ کرد.

چای میوه ای

فواید چای سیاه رز انار برای سلامتی

فواید قلبی عروقی: تحقیقات ثابت کرده است که مصرف چای سیاه با لیمو عمانی زرد میل به مشکلات قلبی عروقی را کاهش می دهد. آنتی اکسیدان هایی مانند فلاونوئیدهای موجود در چای سیاه از اکسیداسیون کلسترول LDL جلوگیری می کنند. از آسیب به جریان خون و دیواره رگ ها جلوگیری می کند و خطر بیماری قلبی را کاهش می دهد. در واقع، مصرف چای سیاه برای معکوس کردن یک بیماری عروق کرونر به نام اختلال عملکرد وازوموتور اندوتلیال مشخص شده است. این اختلال منجر به سایر بیماری های عروق کرونر نیز می شود. فلاونوئیدهای چای سیاه در بهبود اتساع عروق کرونر و کاهش لخته شدن خون موثر هستند. پلی فنول ها و منگنز موجود در چای سیاه با کمک به عملکرد ماهیچه های قلب، خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب را کاهش می دهند.

پیشگیری از سرطان: آنتی اکسیدان‌هایی به نام پلی فنول‌های موجود در چای سیاه به جلوگیری از تشکیل مواد سرطان‌زای بالقوه در بدن کمک می‌کنند و در نتیجه از برخی سرطان‌ها مانند سرطان تخمدان، ریه، پروستات، کولورکتال و مثانه پیشگیری می‌کنند. مطالعات نشان داده است که چای سیاه در پیشگیری از سرطان معده، پروستات و سینه موثر است. چای سیاه حاوی ترکیبی به نام TF-2 است که مسئول ایجاد آپوپتوز (مرگ برنامه ریزی شده سلول های سرطانی) است در حالی که سلول های طبیعی بدون تاثیر باقی می مانند. علاوه بر این، چای سیاه همچنین می‌تواند خطر ابتلا به سرطان دهان را در افرادی که سیگار می‌کشند یا سایر محصولات تنباکو مصرف می‌کنند، کاهش دهد. چای سیاه و خواص چای آلبالو برای کبد و همچنین با مهار تشکیل و رشد تومورهای بدخیم از سرطان جلوگیری می کند.

چای لیمو عمانی

رادیکال های آزاد را از بین می برد: رادیکال های آزاد در بدن می توانند باعث آسیب های سلولی مختلف مانند تشکیل لخته خون، سرطان و تصلب شرایین شوند. مصرف مواد غذایی ناسالم باعث افزایش تعداد رادیکال های آزاد در بدن شما می شود. آنتی اکسیدان های موجود در چای سیاه این رادیکال های آزاد مضر را از بین می برد و در نتیجه بدن را در برابر بیماری هایی مانند آلزایمر و بیماری های قلبی محافظت می کند. چای سیاه با لیمو انتخاب خوبی برای این عمل است.

تقویت سیستم ایمنی: یک سیستم ایمنی قوی برای مبارزه با باکتری ها و ویروس هایی که می توانند باعث بیماری شوند لازم است. چای سیاه حاوی موادی به نام «تانن» است که توانایی مقابله با ویروس هایی مانند آنفولانزا، اسهال خونی، هپاتیت، سرماخوردگی و آنفولانزا را دارد. یکی از این تانن ها به نام «کاتچین» به سرکوب تومورها کمک می کند. آنتی ژن های آلکیلامین موجود در چای سیاه پاسخ ایمنی را تقویت می کند. نوشیدن 3 تا 4 فنجان چای سیاه در روز به کاهش التهاب و از بین بردن پاتوژن های مضر کمک می کند.