گم شدن انجیر خشک در بازار باعث دعوای فروشندگان شد

انجیر تازه بسیار مستعد پوسیدگی است و باید ظرف چند روز پس از برداشت، معمولاً هفت تا ده روز، مصرف شود. برای نگهداری انجیر تازه خریداری شده، حتما آن را به صورت یک لایه روی بشقاب یا کاسه بگذارید و در یخچال یا جای نسبتا خنک نگهداری کنید.

انجیر خشک در بازار را قبل از خوردن بشویید. توجه به این نکته ضروری است که انجیر نگهداری شده در یخچال تا حدودی طعم خود را از دست می دهد. اگر انجیر نارس خریده اید، می توانید آن را برای یک یا دو روز در دمای اتاق نگهداری کنید تا نرم شود.

اگر انجیر را به مقدار زیاد خریده اید، ظرف 7 روز آن را خورده اید یا اگر می خواهید در پایان فصل بخورید، می توانید از روش های زیر برای نگهداری طولانی مدت استفاده کنید.

انجماد یکی از بهترین راه ها برای افزایش ماندگاری انجیر تازه است. برای یخ زدن 1. آنها را با آب سرد بشویید و ساقه و انجیر را جدا کنید. سپس انجیرها را با دستمال کاغذی خشک کنید.

انجیر

انجیرها را با فاصله کمی در یک سینی بزرگ قرار دهید و به مدت 2-4 ساعت در فریزر قرار دهید. 3. بعد از این مدت انجیرها را به ظرف پلاستیکی دربسته منتقل کرده و دوباره در فریزر قرار دهید.

به این ترتیب می توانید انجیر را تا 8 ماه در فریزر نگهداری کنید. انجیرها را قبل از خوردن در یخچال قرار دهید تا یخ آب شود.

با استفاده از این تکنیک می توانید به سادگی کمپوت انجیر را بخورید و از طعم بی نظیر خارج از فصل آن لذت ببرید.

شیشه ها را در آب جوش فرو کنید تا استریل شوند.

انجیر تازه و سالم را در آب سرد بشویید و ساقه آن را جدا کنید. انجیرها را در یک قابلمه بزرگ روی حرارت ملایم بپزید.

برای کاراملی کردن انجیر، 6 تا 8 فنجان شکر و 1 گالن (4.4 لیتر) آب به انجیر اضافه کنید. برای هر فنجان انجیر 1/2 شکر نیاز دارید. اجازه دهید انجیر به مدت 2-3 ساعت بجوشد.

مخلوط انجیر را داخل شیشه ها بریزید و 1/2 اینچ بالای شیشه خالی بگذارید. اجازه دهید انجیر به مدت 2-3 ساعت بجوشد. شیشه ها را محکم ببندید تا هوا بین انجیر گردش نکند.